dissabte, 9 d’octubre del 2010

Ele é o Cara!

Si fa política com feia gols, aquest país avançarà!!Si pot ser tan efectiu en la política com ho ha estat amb la pilota, aquest home pot acabar amb la corrupció??O és part d'ella??
Aquest és el problema de la corrupció, que és tan invisible i poc perseguidam alhora que eficaç en determinats ambients, que per aquestes latituds es veu a tot polític com un personatge corrupte per definició. Quan et pares a pensar en alguna de les coses que aquí passen amb total normalitat t'atures, i dius: "espera, això que estic veient o això que aquí està passant no és tan normal, no és tan bonic, en realitat fa pudor a podrit..."
Per sort o per desgràcia he arribat a aquesta terra a la fase final d'un procés de campanya electoral al qual jo no estava massa acostumat. De fet, tot i que acostumat a un model electoral viscut a casa, ni tan sols el propi em senta bé, no em convenç, em sap greu però no m'ho empasso i el millor de tot és que no m'ho vull empassar, no tinc perquè fer-ho, sóc capaç de crear la meva opinió. A l'escola, la facultat i també a casa et demanen que tinguis esperit crític, i resulta que quan el tens se't tatxa s'extremista, de "grunyón", d'utòpic. D'una vegada i per totes: hem de ser crítics o no ho hem de ser? Jo ja m'he respost a la pregunta, he emès i practico un discurs crític perquè vull, perquè JO ho he decidit.
No em crec pràcticament cap dels punts bàsics de la forma d'escollir els "representants del poble"; de fet, ni tan sols crec que el poble hagi de tenir representants, és el principal factor que crea desajustaments. Si assumeixes que algú prendrà les decisions per tu, l'estàs posant directament en una situació de privilegi, creant voluntàriament un grup de gent que viurà per damunt de la teva realitat, en la majoria dels casos amb molts més preivilegis i facilitats que tu...Jo no ho faré, qui vulgui que ho faci, però que assumeixi també el seu paper servil. De la mateixa manera que em diuen "si no votes, no opinis després", jo podria dir allò de "si votes, ets responsable d'allò que passa".
Com sempre, aplicaré el sentit de l'humor també en aquest cas, i diré que entre tots els lladres n'he reconegut un per davant dels altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada